מסכים

מסך 1

רְעוּתָא דְלִיבָּא

מאת: עידו גידרון

חברותא קבוצתית שהופכת פירוד לאיחוד
רצון הלב להאיר את החושך
מרחב של גבריות עדינה ופגיעות אמיצה
טראומות שמתמוססות לאור
ותפילה מחודשת שקורית במרחב של ביחד

YMZ_1858 (4)

על הכוריאוגרף:

בוגר תיכון האקדמיה למוזיקה ולמחול י-ם. בזמן שירותו הצבאי כרקדן מצטיין, רקד בלהקת המחול הקיבוצית 2 ואנסמבל בת שבע. רקד בלהקת המחול Eastman – Sidi Larbi Cherkaoui ועבד עם מספר יוצרים עצמאיים. זוכה מקום שלישי בתחרות המחול של מחול שלם לשנת 2017. בשנת 2018, השתתף בפרויקט הרמת מסך בניהולם של איציק גלילי ומאטה מוראי, היה כוריאוגרף ברזידנסי באוניברסיטת KSU שבאטלנטה, ומורה אורח בלהקת המחול השוודית Gothenburg Dacne Company. בשנת 2023 הוזמן ליצור לפסטיבל האומנויות בוולטה, מלטה, וללהקת המחול LitvakDance. בשנת 2024 יצר כוריאוגרפיה לאופרה ״שיקוי האהבה״ באופרה הישראלית, ובנוסף לאוניברסיטת ZHDK שבציריך. כיום, יוצר ומלמד תנועה במסגרות שונות ברחבי הארץ והעולם.

קרדיטים

כוריאוגרפיה: עידו גידרון
רקדנים: איתמר גלינה, בצלאל ברהמי, שחר דולינסקי, עידו גידרון
מוסיקה: Lubavitcher Rabbi, Harel Shachal, Siach Hasadeh, Milos Karadaglic
הפקה: עירית אילת
ניהול חזרות : נעמי כץ
תודות : רהב הררי, יעל ונציה, שמואל חלפון, אביתר עומסי, דורית טלפז, לוּלה

עומד;מועד;דומע

מאת: עירד בן גל

ב-7 באוקטובר נפרצה הגדר. מאז מלוות אותי תחושות החדירה וההפקרות.
היצירה הזו מבקשת להביא לבמה את הכיווץ, הפחד, הכאב וחוסר ההגנה שאני חש.
זהו ריקוד של אבל, צער ובכי. אך גם תפילה לרחמים וביטחון.
משפחות החטופים – אני אתכם בלב. סליחה
להחזיר את כולם עכשיו.

YMZ_1570 (1)

על הכוריאוגרף:

רקדן, כוריאוגרף ויוצר סרטי מחול. למד במסלול לתנועה וכוריאוגרפיה למסך ולבמה בבית הספר לאומנויות הקול והמסך במכללת 'ספיר', רקד בלהקת 'אדמה' וכיום אחראי תוכן ושותף אומנותי במרכז התנועה ׳שדרות אדמה׳.

קרדיטים

כוריאוגרפיה וביצוע: עירד בן גל
מוסיקה: orograph – Balenciaga Winter 23
עיצוב תלבושות: יול מעודד
טקסט: עירד בן גל
תודות: תודה למיכל אופנהיימר, לענת דרימר וללי זך. תודה גדולה לענת ועדיה. תודה ענקית לליאת דרור ולמרכז התנועה 'שדרות אדמה'

מבוסס על סיפור אמיתי

מאת: מעין ליבמן שרון

בן זוגי, רועי שרון, הוא פרשן צבאי. אנחנו נשואים 22 שנה.
אחרי ה-7 באוקטובר, הבנתי שיש פסקול המלווה את חיי: הצלילים שרועי משמיע בבית, שר לעצמו, שורק, מזמזם, מעין מנוע רגשי המשקף את מצב הרוח – גשר בין זיכרון קולקטיבי להווה אישי.
כשהוא נאלם מדי פעם ומתכנס בתוך עצמו, הקולות שהוא מביא איתו נעלמים, משתנים, והשקט הופך כבד, סמיך, רובץ.
זהו מחול על כאבי המלחמה והיומיום בבית, על האפשרות לאבד, ועל הקורים הדקים שנרקמים בין בני זוג החיים יחד לאורך שנים, נפרמים ונשזרים מחדש בצורה קצת אחרת, אולי.

YMZ_9739 (2)

על הכוריאוגרפית:

כוריאוגרפית, מנהלת ומלווה אמנותית. חיה ויוצרת בירושלים. חברה בעמותת הכוריאוגרפים. בעלת תואר מוסמך M.Mus במחול בהתמחות בכוריאוגרפיה, B.Dance מהאקדמיה למוזיקה ולמחול בירושלים, ותואר ראשון בריפוי בעיסוק. יצירותיה מוצגות בפסטיבלים, מוזיאונים וגלריות בארץ ובאירופה.

קרדיטים

כוריאוגרפיה: מעין ליבמן שרון
רקדנים יוצרים: יוליה מז'צקיה, אורי דיקר
ליווי קולי: אורי דיקר
ייעוץ קולי: מיכל אופנהיים לנדאו
מעצבת תלבושות: רוזי כנען
ליווי דרמטורגי: איציק ג'ולי
עין חיצונית: אור מרין
עריכת סאונד: מרקו מילבסקי

תודות: בן זוגי רועי, אורי דיקר ויוליה מז'צקיה, עמותת הכוריאוגרפים, מרכז מחול שלם, המרכז לאמנות עכשווית cca ת"א-יפו, הלל בן-צבי, אייל ברומברג, רוזי כנען, למרכז המחול Vale da Grila, Penelal – פורטוגל

פרמטה

מאת: אפרת רובין

היצירה מורכבת ממהלך המדמה את פעילות המוח והגוף במהלך מחזור שינה וחלימה.
חלימה, המכונה "Rem Sleep", קורית לרוב בעצימת עיניים; אך נדמה כי כשהעיניים נעצמות הן נפתחות פנימה אל תוך החושך והלא מודע, ומגלות דימויים חדשים ומעוררים.
דימוי העין הפקוחה לרווחה מזכיר את הסימן המוסיקלי שנקרא פרמטה, המלווה את היצירה, ומורה על הארכת משך התו במידה בלתי מוגדרת.

זוהי הזמנה למרחב חלימה משותף.

YMZ_0432 (1) (2)

על הכוריאוגרפית:

יוצרת רב תחומית ובינתחומית; רקדנית, כוריאוגרפית, ציירת, אמנית וידאו ואנימציה. בוגרת בצלאל במחלקה לתקשורת חזותית וP.A.R.T.S השייך ללהקת המחול רוזאס שבבריסל. זוכת פרס ליוצרים בראשית דרכם של משרד התרבות בשנת 2014. במהלך 22 השנים האחרונות יצירותיה הוצגו בפסטיבלים רבים ותערוכות בחו"ל ובישראל. בנוסף לפועלה כאמנית עצמאית החברה בעמותת הכוריאוגרפים, היא מנהלת אמנותית, אוצרת ויזמית של פרויקטים לאמנות רב תחומית בגלריה אלפרד בה היא שותפה.

קרדיטים

כוריאוגרפיה: אפרת רובין
משתתפות ושותפות ליצירה: מאמי שמזאקי, עינת גנץ, עדיה גודלבסקי, אפרת רובין
מוסיקה: עדיה גודלבסקי
עיצוב תלבושות: רוזי כנען
אנימציה: אפרת רובין
ניהול חזרות: אלכס שמורק, נועה שביט
פוסט פרודקשן: יונתן כצמן
תודה לאופיר אורנשטיין, מדען מח, מייסד וסמנכ"ל טכנולוגיות בחברת ניקס. מתמחה בשינה ונוירומודולציה חשמלית על ההדרכה בנושא חקר שינה
תודה לנועה שילה, אביטל וכסלר, אוסי ולד, מיכל אופנהיים לנדאו, גילי זינגר
תודה מיוחדת לבתי נטלי האהובה, שותפתי ליצירה, שמלמדת אותי מחדש להאט, לחוות ולהתפעל מהדברים הקטנים שבשגרה.

מסך 2

הפקרות – פרק א'

מאת: אורי שפיר

כמו בסצנה חלומית המתעקשת לא להתפענח עד הסוף, שלושה רקדנים מופקרים, ומצפים לדבר-מה שיקרה.
על מנת לחקור מצב זה של הינטשות, הם עוטים על גופם קרעי זכרונות כוריאוגרפיים להם ניתן ואף ראוי לציית, ובאותה מידה – אין שום סיבה לעשות כן.
העבודה מציעה מארג פרדוקסלי של קיומנו העכשווי, במעין פואטיקה אכזרית של המתנה, של החמצה, של חיפוש אחר נוכחות שנגנזה.

YRM_0423-2 (1)

על הכוריאוגרף:

רקדן, כוריאוגרף ויוצר. בוגר הסדנה למחול בקיבוץ געתון, תכנית ״כלים״ לכוריאוגרפיה, ותכנית תואר שני לכוריאוגרפיה ״מסטר אקסרס״ במונפלייה, צרפת.
אורי יוצר עבודות משנת 2009 והופיע איתן על במות שונות בארץ ובעולם. כרקדן, החל את דרכו באנסמבל בת שבע, והמשיך לשתף פעולה כרקדן-יוצר עם יוצרים ישראלים רבים אחרים כמו יסמין גודר, ניב שינפלד ואורן לאור, דנה רוטנברג, גיא גוטמן ואחרים.
מורה לגאגא, ומלמד שיטת מחקר תנועה עצמאית במכללת סמינר הקיבוצים. מנהל אמנותי שותף של האירוע הרב תחומי ״פריצה״ של המישלמה ליפו-עיריית תל-אביב- יפו.

קרדיטים

כוריאוגרפיה: אורי שפיר
מבצעים יוצרים: ענת ועדיה, מיכאל ילון, אורי שפיר
מוסיקה: אורי שפיר, עדן כהן, הבי-ג'יס
עיצוב תלבושות: ערן שני
ניהול חזרות ועיניים חיצוניות: מלני ברסון, ניר וידן, יעל ונציה, ניר שאולוף, אופיר ינאי

היצירה נהנתה מתמיכת מפעל הפיס, מתמיכת להקת יסמין גודר במסגרת תכנית אמן אורח, וממענק מיוחד מטעם קרן יהושע רבינוביץ' לאמנויות תל אביב.

גלעד // המחזמר

מאת: גלעד ירושלמי

(אור עולה)
גלעד: "אני הכוכב של המופע הזה. אני מנסה להתחקות אחר שורשיי הגבריות העברית שבי, על כל גווניה.
דרך גופי אעלה באוב את אבות אבותיי ואיתם:
(פזמון)
"אנדוד במדבר, אייבש ביצה,
אעלה להר, אשרוף עץ זית,
אקרא בתורה, ארדף בחשיכה
ואחלום."
(סוף.)

גלעד ירושלמי YMZ_3222

על הכוריאוגרף:

רקדן ויוצר עצמאי לבמה ולמדיה. במסגרת הכשרתו למד ב- Salzburg Experimental Academy of Dance – SEAD . בוגר המסלול להכשרת רקדנים בביכורי העיתים ת"א . בוגר לימודי מחול מסלול מלא ב"הקבוצה" – בית למחול. במקביל ליצירתו, גלעד מעביר סדנאות מחול לגברים בגיל הבוגר, יוצר ללהקות צעירות ומסלולי הכשרה ומשתתף כפרפורמר ביצירותיהן של מגוון כוריאוגרפיות בארץ ובחו"ל.

קרדיטים

כוריאוגרפיה וביצוע: גלעד ירושלמי
עיבוד מוזיקלי: שחר שירי
עיצוב וייעוץ: ורוניקה שור
ניהול חזרות וייעוץ: רייצ'ל ארדוס
מוסיקה – קטעים מעובדים מתוך:
שיר הפתיחה – מאת: אנדרו לוייד וובר, טים רייס, תרגום: אהוד מנור, ביצוע: מירי מסיקה, מתוך המחזמר "יוסף וכותונת הפסים המשגעת" / אנדרו לוייד וובר, טים רייס
Wedding Dance – מאת: ג'רי בוק, ביצוע: New London Cast, מתוך המחזמר "כנר על הגג" / ג'וזף שטיין, ג'רי בוק, שלדון הרניק – מבוסס על סיפוריו של שלום עליכם
שלווה – מילים: אבי קורן , לחן: יאיר רוזנבלום, ביצוע: דפנה ארמוני וגלי עטרי, מתוך הסרט "הלהקה" (1978) / אבי נשר
האונס – מילים: הלל מיטלפונקט, לחן: אהוד בנאי ויוסף חיים, ביצוע: מזי כהן, אהוד בנאי, שפי ישי, יוסי אלפנט, מתוך אופרת הרוק "מאמי" (1986) / הלל מיטלפונקט, אהוד בנאי ויוסי מר חיים
הושיעה נא – מאת: הנס צימר, תרגום: שפרירה זכאי, ביצוע: עפרה חזה, מיטל מיכאלי ושמיניית ווקאל, מתוך הסרט "נסיך מצריים" (1998) / סטפן שוורץ
Tomorrow Belongs To Me – מאת: ג'ון קאנדר ופרד אב, ביצוע: מארק למברט, מתוך הסרט "קברט" (1972) / בוב פוסי מבוסס על המחזמר קברט (1966)
כולנו יהודים – מילים: חיים חפר, לחן ועיבוד: דובי זלצר, ביצוע: אריה אליאס, אתי גרוטס ומשתתפי הקאסט, מתוך הסרט "קזבלן" (1973) / מנחם גולן
הוא לא יודע מה עובר עליי – מילים ולחן: שלמה ארצי, עיבוד: יעל רונן, ביצוע: מי פינגולד, מתוך המחזמר "לילה לא שקט" / יעל רונן ע"פ שיריו של שלמה ארצי

היצירה נהנתה מתמיכת בית המחול מנשה.
היצירה מוקדשת באהבה לסבתי, רחל בן סירה, שסיפוריה הסעירו את ראשי הצעיר ואהבתה נתנה לי ביטחון לעוף.

הו, שמש גדולה

מאת: ליאור לזרוף

"אני יושבת בבית על הספה ומדמיינת את הרגע שיתקשרו לבשר לי. אני תוהה איך קמים ביום שאחרי"

בעבודה אנחנו מתרגלות את הרגע הזה, ואיתו – גם את הבכי, ואת האבל. איך להיות אחת בשביל השנייה, איך לקחת כאב זו מזו.
אנחנו מתרגלות את הנורא מכל כדי לשמור על שפיות בתוך המצב. אם נגיע מוכנות, אולי נצליח לשרוד.

YRM_9878 (1)

על הכוריאוגרפית:

ליאור לזרוף היא רקדנית, כוריאוגרפית, מורה למחול והמנהלת האמנותית של The People Dance Theater Company. בוגרת הסדנא להכשרת רקדנים בגעתון והאקדמיה הגבוהה למוזיקה ולמחול בירושלים, וחברה בעמותת הכוריאוגרפים.
ליאור זכתה בתוכניות שהות אמן רבות והוזמנה ליצור ולהציג בפסטיבלים ובמרכזי תרבות בולטים בארץ ובעולם בהם – Ultima Vez בבריסל, קרן ciało | umysł בפולין, אוניברסיטת Sunny Purchase בניו יורק, מוזיאון חיפה, New Europe Festival בצ׳כיה ועוד. בשנת 2019 היא נבחרה ככוריאוגרפית עולה ויצרה עבור פסטיבל Springboard Danse Montreal, בשנת 2022 היא יצרה בתוכנית ATLAS בפסטיבל Impulstanz, ובשנת 2023 קיבלה את מענק Eleo Pomare–Glenn Connor מאת Kennesaw State University שבאטלנטה, ארה״ב.
יחד עם היצירה, ליאור מעבירה קורסים במחול לנשים שרוצות לרקוד בכל הרמות, פיתחה את תוכנית האנסמבל לרקדניות בוגרות תוכניות הכשרה, ומלמדת טכניקות מחול לתלמידות מגילאי יסודי עד תיכון.

קרדיטים

כוריאוגרפיה: ליאור לזרוף
רקדניות יוצרות: נועה שווה, סתיו עזרי, ליאור לזרוף
מוסיקה: אלעד כהן בונן
שיר מלחמה: עוזי חיטמן
הנחיית קולית: מיכל אופנהיים לנדאו, יעל שרייבר
תלבושות: ערן שני
ניהול חזרות: מיכאל ילון, רייצ׳ל ארדוס
תודות: משפחת לזרוף, דניאל לביא, יואב קליינמן, איתמר ברוך, סיימון גנגי, מרכז קהילתי נווה שרת, עמותת הכוריאוגרפים

יחידה

מאת: גיל קרר

אחדות. חרדה. נפרדות. ביטחון
מבנים מתפרקים, כוחות מתנגשים, אירועים מאיצים
העבודה בוחנת מה יוצר ומארגן יחידה פועלת, וכמה אמון נדרש מפרטיה כדי לשהות יחד. אפשרויות חדשות של תנועה והיאחזות מתגלות תדיר בתוך טווח הולך ומתרחב, שבו גם ההתנגדות – מבוססת על הסכמה.

YMZ_9275 (1)

על הכוריאוגרף:

כוריאוגרף, רקדן, ומנהל אמנותי ומייסד שותף בבית המחול מנשה. ביצירותיו גיל חוקר תנועה מעודנת ונוכחת, המחפשת אחר ביטוי פיזי אנושי ואינטימי. לצד יצירתו העצמאית יוצר עבור להקות, פסטיבלים ואוניברסטאות, וזכה בשורת פרסים בפסטיבלים ותחרויות כוריאוגרפיה בארץ ובחו״ל. כמו כן זכה בפרסי משרד התרבות לשנת 2022 ו-2023.

קרדיטים

כוריאוגרפיה: גיל קרר
רקדנים: אליק ניב, תומר נבות, נועה שילה, דניאל קוסטה, דור פרנק, ללאל פולריה, גרישה לב, ז׳וז׳י פרצר, רות ולנסי, עידו ברק
מוסיקה: אורי אבני
ניהול חזרות: אלכס שמורק
עיצוב תלבושות: מאור צבר
תודות: בית המחול מנשה, ענת צדרבאום ונועה שילה

מסך 3

ולכאורה עסקנו בשלנו

מאת: דפי אלטבב

There is a crack in everything, that's how the light gets in” (Leonard Cohen)"

בתוך הסדקים שיצר הזמן החולף יש חספוס ושבר, וגם פשטות של התחלה.

היצירה עושה שימוש במרכיב מהעבר שלנו כדי להבין מה הוא יכול ללמד אותנו על זהות, שותפות והבחירה להמשיך להיאחז בנקודת הזמן הזאת. אולי בעזרתו, גם נצליח להתאחות.

דפי

על הכוריאוגרפית:

בת זוגו של ניני משה ואמא של סופיה, מנהלת אמנותית וכוריאוגרפית של להקתה. יוצרת בהשתוקקות משנת 2005 וזוכת פרס משרד התרבות ליוצרים בראשית דרכם, בשנים: 2012, 2013 ו-2016 ; פרס רוזנבלום של עיריית תל אביב (2014), ופרס הביצוע של משרד התרבות (2018).

קרדיטים

כוריאוגרפיה: דפי אלטבב
רקדנים שותפים ליצירה: איתי ביבס, גילי גבע, עומר טישאואר, איה דגני, יואב קליינמן
רקדניות מתלמדות שותפות ליצירה: מעין ניגרי, תום ענבר
מוסיקה: רעות יהודאי
תלבושות: רוזי כנען
ניהול חזרות: אודרי דליס, טל אדלר
הפקה: שרית אדרי
ליווי וייעוץ אמנותי: איה שטייגמן
תודות: ניני משה, סופיה משה, משפחת אלטבב, יפתח דגני, מרכז ערבי יהודי, הבית לאמנות יד אליהו, מרכז קהילתי שפירא, הקבוצה- בית למחול, קונטקט ואימפרוביזציה, אילן מילוא

מלאכת האמהות

מאת: שרון וזנה

שלושתנו אמהות.

יש לנו ילדים מגיל שנה ושמונה ועד 12.

אנחנו מטפלות, נלחמות, דואגות, מגנות, חרדות, בוראות, מניקות, ערות, קצת ישנות, מבשלות, מכבסות, מקללות, מקפלות, מנחמות, גוערות, מלטפות, מחבקות, מכילות.

שלושתנו אמהות. וגם ילדות, אחיות ונכדות.

אנחנו רוקדות ושואלות, מקיימות את מלאכת החיים האימהית כשבט רוכש ידע. מלאכת הטיפול וההגנה בשגרה ובחירום מהווה עבורנו תרגול בהכלת מורכבות.

שרון

על הכוריאוגרפית:

נולדה בשנת 1982 בהולנד וגדלה בישראל, שרון היא כוריאוגרפית, מורה ורקדנית בינלאומית. ייסדה את להקתה בשנת 2012 ופיתחה את מתודת היצירה גוף מדבר. זוכת פרס משרד התרבות ליוצרים בראשית דרכם בשנת 2019. יצירותיה הוזמנו להופיע בפסטיבלים ותאטראות בארץ ובעולם. וזנה בעלת תואר שני בכוריאוגרפיה מהאקדמיה למחול ע”ש רובין בירושלים ותואר ראשון מהאקדמיה למחול רוטרדם, הולנד.
יצירותיה זכו בפרסים בתחרות הכוריאוגרפיה Masdansa שבאיים הקנרים, ספרד 2013, במלגת עידוד היצירה ע"ש דודו דותן ז"ל מטעם קרן אמ"י ובנק הפועלים 2016, ובתחרות הכוריאוגרפיה של תאטרון הפרינג' באר שבע 2017, 2018. כרקדנית זכתה בפרס הביצוע בתחרות הכוריאוגרפיה Cross Connection קופנהגן, דנמרק בשנת 2012. ב-2016 הוזמנה לשהות אמן ליצירה והוראה ב- Muhlenberg College, פנסילווניה, ארה"ב מטעם קרן שוסטרמן והמכון הישראלי. ב-2017 שרון יצרה עבור להקת המחול Delattre Dance Company בגרמניה. וזנה שבה משהות אמן של שנה באקדמיה לאמנויות הבמה בהונג קונג 2023 – 2024.

קרדיטים

קונספט וכוריאוגרפיה: שרון וזנה
משתתפות יוצרות: איה שטייגמן, רעות גז ואנג, שרון וזנה
מוסיקה מקורית: פלורה – לירון משולם
מוסיקה נוספת: Sergei Rachmaninov – Prélude in C-sharp minor, Op. 3, No. 2. Performed by: Guillaume Vincent
עיצוב תלבושות: אפרת לוי – Efie
דרמטורגיה וניהול חזרות: שני תמרי
ניהול חזרות נוסף: תמר סון
הפקה: רותם גרינברג

היצירה נהנתה מתמיכת בית המחול מנשה
תודות: לגילי, גיא, ים, לביא, ליב, מונה, כרמי, שילה, עוז, נגב, עמותת הכוריאוגרפים, דניאל גליה-קינד, מתנ"ס מתן, קרן מלכית, תמר סון, ענת צדרבאום, גינת קליד, נועה שילה, גיל קרר, אורית שטראוך ובית המחול מנשה.

גוף מקלט

מאת: טליה בק ותום ויינברגר

ספוגים בניסיונות התפרקות והתרפקות,
נעים דרך מפגש חוזר של כמיהה, זליגה, קריסה והרכבה.
מחפשים מקלט בשרשרת התנגשויות,
אוחזים זה בזו וזו למען זה.
נוכחות פגיעה וסולידרית בלב הזירה היא פעולת ההתנגדות שלנו בימים האלה.

טליה ותום

על הכוריאוגרפים:

טליה בק
רקדנית ויוצרת עצמאית

תום ויינברגר
רקדן ויוצר עצמאי

קרדיטים

כוריאוגרפיה וביצוע: טליה בק ותום ויינברגר
מוסיקה: מתן דסקל
ניהול חזרות: מלני ברסון

Scroll to Top