מסך 1

בכורות מאת: ליאור תבורי | שקד מוכיח | אנאבל דביר

תל-אביב
תיאטרון ענבל
15/12, יום רביעי, 20:30 
22/12, יום רביעי, 20:30

ירושלים
מרכז מחול שלם במתחם הפרסה,
מרכז לאמנות המופע
23.12, יום חמישי, 20:30

באר שבע
בית המחול
20.12, יום שני, 20:00

מסך 1

בכורות מאת: ליאור תבורי | שקד מוכיח | אנאבל דביר

תל-אביב
תיאטרון ענבל
15/12, יום רביעי, 20:30 
22/12, יום רביעי, 20:30

ירושלים
מרכז מחול שלם במתחם הפרסה,
מרכז לאמנות המופע
23.12, יום חמישי, 20:30

באר שבע
בית המחול
20.12, יום שני, 20:00

ליאור תבוריYou Love It

כאייל שועט במרחבים, כך התחנכתי לרקוד.

בשדה תבואה, בשדה קוצים, עליי לעמוד במשימה. בשמש ובצל.

אני שב הביתה לבדוק את האהבה הוותיקה, הנעימה, זו שלימדה אותי על המקום בו אני חי, על העולם הזה שזורם לי עמוק בדם, על עצמי.

שקד מוכיחבלילה אני כולם

הביוגרפיות מיצו את עצמן, ואנחנו חייבים להמשיך.
להיחלץ מהסבך הפוליטי של הזהות
כדי להמריא לממד אחר,
שבו אני- כולם.

מופע מחווה לתחושת המשותף.

אנאבל דבירבִּ דְ י וֹ נ וֹ ת

והנה שוב מתחיל הטקס. ברוכים הבאים עונג וכאב, מודע ואיד, שליטה וכניעה.
זהו עולם חדש נשי-פנטסטי, בין המַמָּשׁוּת להֲזָיָה.
הגוף בפרדוקס בין הפיוט והצרחה בין אשה לחיה; המכשפה מגיעה; השדה מרמה.

אנו בוראות
רוקעות
מטיחות
במיתרי הגוף והקול. 

קרקס כוחות פסיכדלי-אשלייתי נצרב בבשר שוב ושוב. 

*המופע כולל שפה גרפית ועירום חלקי

מסך 2

בכורות מאת: אנדראה קוסטנזו מרטיני | אוליביה קורט מסה ויוחאי גינתון | עומרי דרומלביץ'

תל-אביב
סטודיו זהבה וז'אק דלל, סוזן דלל
16/12, יום חמישי, 21:00 
23/12, יום חמישי, 20:30

געתון
סדנת המחול מטה אשר
20/12, יום שני, 18:15

באר שבע
בית המחול
21/12, יום שלישי, 20:00

אנדראה קוסטנזו מרטיניMood Shifters

חיקוי רגשי הוא תהליך שבו אנו מפענחים את רגשות האחר דרך חיקוי של הבעת פניו או תנועתו.

הדרך אל האחר עוברת, עוד בטרם השפה, דרך פניו באמצעות השמחה, הפחד, הגועל, הסקרנות, הכעס, העצב שהן מבטאות.

ההופעה של הרגשות כלפי חוץ עוזרת לנו לנווט, להבין ולבטא את צרכינו האחד מול השני. אבל האם הם גם יכולים לשמש כמניפולציה לצרכים אישיים?

ביצירה קצרה זו, שלושה רקדנים יוצאים למסע משותף עם הקהל ברחבי הבמה בחיפוש אחר אינטימיות, אהבה, ומעל הכול – הכרה, בכל מחיר.

אוליביה קורט מסה בשיתוף יוחאי גינתון Whenever I'm alone

מסעה של אישה אל השכבות העמוקות של עצמה: אל הגולמי והמכני, הבוער והדחוף, הנסתר והשברירי.

גופה הוא בן לוויה בלתי נפרד לדיאלוג. דרכו נשמעת קריאתה של הילדה הפנימית, כאקט של הישרדות.

 

עומרי דרומלביץ'The Art of Walking Away

הגוף הזה מתרחק ממני, 
זה הגוף של אמא שלי, 
זה הגוף של האהבה מהתיכון, 
זה הגוף שפעם היה לי. 
זה הגוף של זו שהסתכלה לי בעיניים פתאום ברחוב בשעת שיא, או הגוף של זה שגדלתי לצידו מינקות. 

זהו גופם של הרקדנים, 
הם מתרחקים ומביטים בי. 
רגע הם כאן קרוב
ולפתע הם אינם. 

מסך 3

בכורה מאת: מירב דגן וסתיו מרין

תל-אביב
סטודיו זהבה וז'אק דלל, סוזן דלל
18/12, מוצ"ש, 19:00 
24/12, יום שישי, 13:00

ירושלים
מרכז מחול שלם במתחם הפרסה,
מרכז לאמנות המופע
22/12, יום רביעי, 20:00

מירב דגן וסתיו מרין צאינה וראינה

באנו לכאן לפעום, לברוא גוף הווה מהגופים שלא למדנו מעולם ומאלה שלא העזנו לדמיין.

אנחנו מרכיבות ומפרקות חומרי יסוד וחומרי חיים – נעות  דרך הפיות העבריים שלנו וההיסטוריה של הגופים הרוקדים הנשיים שלנו.

פעמה נצחית, הולמת בינינו, בתוכנו, אולי דרכה נצליח לרקוד עתיד.

מסך 4

בכורות מאת: גלעד ירושלמי | רבקה לאופר ומתאוס ואן רוסום | אורי שפיר

תל-אביב
תיאטרון ענבל
18/12, מוצ"ש, 20:30 
24/12, יום שישי, 14:30

כפר בלום
מרכז קלור לאמנויות הבמה
19/12, יום ראשון, 19:00

ירושלים
מרכז מחול שלם במתחם הפרסה, מרכז לאמנות המופע
22.12, יום רביעי, 21:00

גלעד ירושלמיגורימ.ות

אני חווה דחיקה אל תוך העצמי.
קול נביחה מושתקת,
ריח של שתן זה פויה.

אני רוצה לגעת בעצמי, ללקק את הפרווה.
אבל זה אפשרי רק לידך.
רק חזק. רק בכוח.

כשאני לבד אני כלבה, אני פוסי.
כשאני איתך אני אלפא, אני אריה.
ויש בזה נחמה.

לדעת את התפקיד.

 

רבקה לאופר ומתאוס ואן רוסוםCLAY

יצירת מחול-תיאטרון, שנולדה מתוך חוסר הרמוניה עמוקה, בה זוג המנסה למצוא את הצד האופטימי והמואר בתוך מצב חשוך.

יצירה שהיא בריחה מתוקה-מרירה אל הדמיון שמעבר להיגיון.

 

אורי שפירלא יער

היער הוא המקום בו הכול קורה – לא מסופר, לא מתואר, לא מאורגן, לא מסודר.

במופע הסולו הזה, רקדן מבקש להתארח בתוך הכוריאוגרפיה משל הייתה יער – רוחשת חיים ובלתי צפויה, מרובת אפשרויות, מלאת שבילים חשאיים, סבוכים, מוצלבים.

סוף סוף, הבמה עשויה לשמש מקום בו ניתן גם להיעלם, להטיל ספק, ללכת לאיבוד, כהכרח לשרוד בתוך עולם שהדעת ממצה בו את דרכיה.

מסך לאחור

תל-אביב
סטודיו אורה, סוזן דלל
15/12, יום רביעי, 19:45  
16/12, יום חמישי, 19:45
18/2, יום שבת, 18:30 ו- 20:00

תל אביב
סטודיו אורה, סוזן דלל
22/12, יום רביעי, 19:45
23/12, יום חמישי, 19:45
24/12, יום שישי, 12:30 ו- 14:00

פרויקט ארכיונישיתוף המסלול להכשרת רקדנים והסדנא למחול געתון

אי שם בעומקי כונני המחשב, בתוך טבלאות האקסל המתעדות את אלפי המופעים שעלו במרכז סוזן דלל לאורך שנות קיומו, חוזרות ובאות בכל נובמבר מאז שנת 1989, שורות קבועות המוקדשות לבכורות השנתיות של פרויקט ״הרמת מסך״.  תאריך, שם היצירה, שם היוצר/ת, וסימון משותף קבוע אחד: בכורה.

שורות אלה מאכלסות את שמותיהם של היוצרים המצליחים, הפוריים והמוכרים שצמחו כאן, שמות מוכרים פחות, יצירות שהפכו למונומנטליות (עבור הקהל או עבור יוצריהן), וגם כאלה שכדרך הטבע נשכחו.

כך או כך, מדי שנה בזמן די דומה לעת כתיבת שורות אלה, כשהימים מתקצרים ומתקררים, ניצבים יוצרים ויוצרות צעירים בלב נרגש רגע לפני הוצאה לאוויר העולם של יצירה חדשה שהייתה כל עולמם, ממש כמו היוצרים של הפרויקט בשנתו הנוכחית (ואלה שעוד יבואו).

השנה אנחנו מביטים לאחור אל ארכיון ״הרמת מסך״ ואל יצירות, יוצרים ויוצרות שעברו דרכו, ויוזמים פרויקט חינוכי המפגיש בין רקדני הסדנא בגעתון, רקדני ״המסלול להכשרת רקדנים״, – בני דור העתיד של עולם המחול הישראלי, לבין אלו שסללו עבורו את הדרך. אנחנו מחברים קצוות.

התלמידים  שחזרו בקפידה קטעי סולו מתוך 9 יצירות מארכיון ״הרמת מסך״, כפי שנשתמרו בקלטות VHS ותקליטורים בספריית המחול ואצל היוצרים עצמם. הם ראיינו את היוצרים/ות ושמעו מהם/ן על אחורי הקלעים של היצירה וההקשרים מתוכה היא נולדה. זכרונות עלו וצפו מחוויות היצירה וההופעה, זמינים וטריים כמעט כבראשונה. 

במשך ימי הפרויקט, סטודיו אורה במרכז סוזן דלל יפתח את דלתותיו לקהל הרחב ויהפוך למוזיאון חי. אנחנו מתרגשים לחשוף בפניכם 9 קטעי סולו מתוך יצירות שהמוקדמת שבהן היא מהרמת מסך 1996 והמאוחרת מהרמת מסך 2013. תרגישו חופשי לטייל ביניהם, ולגלות פרטי מידע חדשים אודותיהם. הכניסה חופשית.

תודה גדולה נתונה ליוצרות וליוצרים שבנדיבותם איפשרו את קיומו של הפרויקט.
״עטוף״ מאת ענבל פינטו / הרמת מסך 1996
״לפרק ת׳צורה״ מאת רונית זיו / הרמת מסך 2005
״אחרי הבולרו״ מאת הלל קוגן / הרמת מסך 2007
״קריעת שמע״ מאת אמיר קולבן / הרמת מסך 1998
״Girls״ מאת רועי אסף / הרמת מסך 2013
״Dispositiff" מאת נטע ירושלמי / הרמת מסך 2006
״You gotta live״  מאת שרון אייל / הרמת מסך 2000
״רפאים״ מאת רננה רז / הרמת מסך 2004
״מאיא מאת שלומי ביטון / הרמת מסך 2002

הסדנא למחול בגעתון 
 ניהול אמנותי: עינב לוי ויוסי ברג
 ניהול חזרות: מלאני ברסון

המסלול להכשרת רקדנים- ביכורי העתים
ניהול אמנותי: אופיר דגן וניב מרינברג
ניהול חזרות: דינה זיו, דפנה דודוביץ, אריאל פרידמן, קרן לוריא פרדס

אוצרות: דנה רוטנברג ועודד גרף

ניהול הצגה: רותם גרינברג

מסך לעתיד

תל-אביב
סטודיו זהבה וז'אק דלל, סוזן דלל
25/12, מוצ"ש, 20:00 

בואו נדמיין יחד איך נראה העתיד. דווקא בתוך ההווה הנוכחי התזזיתי שדורש מאיתנו את כל תשומת ליבנו. בתוך המציאות המשתנה ללא הרף. נסיט את מבטנו לשעה קלה ונביט הרחק אל האופק. מה עלה בגורלו של המחול הישראלי? של הרמת מסך 2050? 2100? תל אביב עוד קיימת? מרכז סוזן דלל הפך לקניון? הולוגרמות החליפו את הרקדנים? 
כשאנחנו עוצמות את העיניים האם נגלית לעינינו דיסטופיה או אוטופיה?

ששה יוצרים/ות חושבים/ות מביטים/ות לתוך כדור הבדולח, אל תחתית ספל הקפה השחור, ולשעה קלה הופכים למגידי עתידות. כל אחד/ת מהם/ן יגלה מה מחכה לנו. ערב של אימה, תקווה ופנטזיה מחולית. 

מגידי העתידות: רננה רז, רוני חדש, אופיר יודילביץ׳, רותם תש״ח, יאיר מיוחס ויעל ביאגון-ציטרון. 

חלקו השני של הערב יוקדש להרצאה קצרה של הטרנדולוגיות נתלי יצחקוב וליאור פישר:
Trend Forecasting: the eye for what’s next

חיזוי טרנדים הינו כלי חשוב להבנה עמוקה של העולם סביבנו. טרנדים יכולים להתבטא באופן רגשי, התנהגותי, פיזי וחזותי, ונוכחותם בחיי היומיום שלנו רבת השפעה. ההרצאה תספק הצצה לעולם הטרנדולוגיה, תהליך המחקר והזיהוי של מגמות עתידיות המעצבות את האופן בו נחייה בשנים הבאות. בעולם בו השינויים אינם פוסקים והקדמה הטכנולוגית שולטת, נלמד לזהות מהו טרנד ומהי גחמה חולפת, כיצד טרנד צומח ומתפשט ואיך אירועים פוליטיים, כלכליים, חברתיים ותרבותיים משפיעים על מגמות עתידיות.

העתיד על פי 
אופיר יודילביץ'

העתיד על פי 
רננה רז

העתיד על פי 
יאיר מיוחס

העתיד על פי 
רוני חדש

העתיד על פי 
יעל ביאגון – ציטרון

העתיד על פי 
רותם תש"ח 

גלילה למעלה